Συντονιστές ελληνικής παιδείας στο εξωτερικό

Η εποπτεία της ελληνικής παιδείας στο εξωτερικό ασκείται από συντονιστές εκπαίδευσης, οι οποίοι ασκούν συμβουλευτικά ή εποπτικά και διοικητικά καθήκοντα σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και το εκπαιδευτικό προσωπικό στην περιοχή ευθύνης τους.

Το έργο των συντονιστών αφορά τους ακόλουθους τομείς  και περιλαμβάνει την άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων:

Συμβουλευτικός - επιστημονικός - διδακτικός τομέας

Παιδευτική και συμβουλευτική εργασία για τους αποσπασμένους από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στο εξωτερικό εκπαιδευτικούς ή τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται από τις τοπικές αρχές ή φορείς και παρέχουν ελληνική παιδεία στο εξωτερικό.

Διοικητικός - κοινωνικός - μορφωτικός τομέας

Διοίκηση των σχολικών μονάδων ή τομέων ποικίλων τύπων και μορφών εκπαίδευσης και παιδείας στο εξωτερικό, σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς των χωρών υποδοχής.

Συνεργασία με τις ελληνικές πρεσβευτικές ή προξενικές αρχές και το μορφωτικό εκπαιδευτικό σύμβουλο για την εφαρμογή της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής.

Συνεργασία με τις ελληνικές κοινότητες και τις ομοσπονδίες τους, με τις ελληνορθόδοξες εκκλησίες, με τους συλλόγους γονέων, με τους συλλόγους των εκπαιδευτικών, με τις εθνικοτοπικές και άλλες ενώσεις Ελλήνων του εξωτερικού. Για την ενίσχυση, το συντονισμό και τη στήριξη των ενεργειών που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και προώθηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού.

Γόνιμη επικοινωνία και συνεργασία με τις ξένες διοικητικές - σχολικές, κυβερνητικές και κοινοτικές αρχές για την επίλυση προβλημάτων λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων.

Εποπτικός τομέας

Εποπτικό και καθοδηγητικό έργο για την εφαρμογή των διοικητικών, παιδαγωγικών και άλλων οδηγιών και αποφάσεων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και ενημέρωση του Εθνικού Κέντρου με κατάλληλες εισηγήσεις για τη χάραξη εθνικής - εκπαιδευτικής πολιτιστικής πολιτικής στο εξωτερικό.

Το Γραφείο
Δευτέρα 21 Αυγ 2017
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default style
  • blue style
  • green style
  • red style
  • orange style
  • anc.jpg
  • photo 2.jpg
  • glossaellinikifeb.jpg
  • photo 1.jpg
  • photo 31.jpg
  • gr.jpg

Σκυταλοδρομία δημιουργικής γραφής

Εκτύπωση PDF

Το Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης Μαριούπολης σε συνεργασία με τον καταξιωμένο συγγραφέα παιδικών και εφηβικών λογοτεχνικών βιβλίων κ. Βαγγέλη Ηλιόπουλο οργανώνει πρόγραμμα δημιουργικής γραφής αφηγηματικού λόγου με τον τίτλο «1η Σκυταλοδρομία Δημιουργικής Γραφής στα Ελληνικά- The Shallow project» και προσκαλεί τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν σε Πανεπιστημιακά τμήματα των χωρών ευθύνης του Γραφείου, και τους φοιτητές τους να συμμετάσχουν στη συλλογική αυτή προσπάθεια.

Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση της ελληνομάθειας στις Πανεπιστημιακές μονάδες που βρίσκονται στις χώρες ευθύνης του Γραφείου. Στόχοι του project είναι η προώθηση και εξάσκηση των φοιτητών στο γραπτό λόγο, η παραγωγή πρωτότυπου αφηγηματικού κειμένου πάνω σε επίκαιρα θέματα, η προβολή της ελληνικής διασποράς και του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται σε αυτή, η προβολή της ιστορίας της ελληνικής, και όχι μόνο, διασποράς, η διασύνδεση των Πανεπιστημιακών τμημάτων στις οποίες διδάσκεται η ελληνική γλώσσα και η επαφή των φοιτητών που φοιτούν σε αυτές, η επαφή των φοιτητών με την Ελληνική λογοτεχνία και τους συγγραφείς της και η ανάδειξη της συλλογικότητας μέσα από τον κοινό τόπο της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.

Η συλλογική συγγραφή του αφηγηματικού λόγου έχει ως θέμα την προσφυγιά και την μετανάστευση, φαινόμενα με διαχρονική παρουσία, επίκαιρα, πλούσια σε προβληματισμό και άρρηκτα συνδεδεμένα με την ελληνική-και όχι μόνο- κοινωνική πραγματικότητα. Το προϊόν της συλλογικής αυτής προσπάθειας θα εκδοθεί με αναφορά όλων των εμπλεκομένων στη συγγραφή του και θα απευθύνεται σε μικρούς και σε μεγάλους αναγνώστες.

shallow1Δημιουργία της εικογράφου Παρίσης Διαστέντα

Η υπόθεση του αφηγήματος, όπως καταγράφηκε από το συγγραφέα στο βιβλίο του «Κι οι ιστορίες μεταναστεύουν», στρέφεται γύρω από ένα χελιδόνι που είναι αλλιώτικο από τα άλλα- όχι μόνο στην όψη. Δεν ακολουθεί τα άλλα. Ακολουθεί παιδιά πρόσφυγες ή μετανάστες που βρίσκονται μακριά από την πατρίδα τους και τα βοηθά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Βασική ηρωίδα τους αφηγήματος, είναι η Φαουζέγια από την Αίγυπτο που ερχόμενη στην Ελλάδα είδε και το φτερωτό της φίλο- το χελιδόνι- να έρχεται κι αυτός. Όταν χειμώνιασε, αντίθετα με τα άλλα χελιδόνια αυτός δεν έφυγε προς το νότο αλλά προς το βορρά. Ανήσυχη η Φαουζένια κάνει έκκληση σε όλα τα παιδιά αν τον δουν να την ενημερώσουν. Λαμβάνει κάρτες από διαφορετικές χώρες που της αναφέρουν μια ιστορία προσφυγιάς με κεντρικό ήρωα ένα παιδί και επισημαίνουν την παρουσία και τη βοήθεια του χελιδονιού.

 

 

Η σύνθεση του αφηγήματος θα ακολουθήσει την εξής διαδικασία: Το αρχικό κεφάλαιο θα συγγραφεί από τον κ. Ηλιόπουλο και στη συνέχεια θα αποσταλεί στα Πανεπιστημιακά τμήματα τα οποία θα δηλώσουν ενδιαφέρον. Κάθε ένα τμήμα με τον εκπαιδευτικό και τους φοιτητές που αυτός θα επιλέξει θα είναι υπεύθυνο για τη συγγραφή μιας κάρτας (300- 800 λέξεις) που θα περιγράφει μια ιστορία προσφυγιάς ή μετανάστευσης, συνδεδεμένη με τη χώρα υποδοχής/έδρα του τμήματος και στην οποία καταλυτικό ρόλο θα έχει ένα περιστέρι. Καθ’ όλη τη διάρκεια της συγγραφής της κάρτας από τους φοιτητές θα υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας με το συγγραφέα αλλά και με τους φοιτητές των άλλων τμημάτων προκειμένου να συζητούνται θέματα που αφορούν τη συγγραφή αλλά και τη γνωριμία των συν-συγγραφέων.

Μετά την ολοκλήρωση της συγγραφή της κάρτας, αυτή θα αποσταλεί στο συγγραφέα ο οποίος και θα ολοκληρώσει το αφήγημα. Τη λογοτεχνική επιμέλεια όλης της προσπάθειας θα έχει ο κ. Ηλιόπουλος ενώ για τα διαδικαστικά και οργανωτικά θέματα θα είναι υπεύθυνο το Συντονιστικό Γραφείο. Στόχος είναι το αφήγημα να ολοκληρωθεί και να δημοσιοποιηθεί με τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς.

Το χρονοδιάγραμμα το οποίο προτείνετε για τη συγγραφή είναι το ακόλουθο:

Δήλωση ενδιαφέροντος μέχρι τις 21 Οκτωβρίου 2016

Αποστολή του πρώτου κεφαλαίου του αφηγήματος από τον συγγραφέα 10 Νοεμβρίου 2016 

Συγγραφή της κάρτας από τους φοιτητές και αποστολή στο συγγραφέα μέχρι 2 Απριλίου 2017

Ολοκλήρωση/επιμέλεια του αφηγήματος από το συγγραφέα μέχρι 31 Μαΐου 2017

Δημοσιοποίηση του τελικού αφηγήματος μέχρι 15 Ιουνίου 2017

Στους εκπαιδευτικούς και στους φοιτητές τους οι οποίοι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους στο «Swallow project», θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες για την έκταση και το περιεχόμενο της συμμετοχής τους ενώ, όποτε κρίνεται σκόπιμο, θα υπάρχει η απαραίτητη στήριξη και βοήθεια. Στο παραπάνω χρονικό διάστημα θα προγραμματιστούν τηλεδιασκέψεις με το συγγραφέα και τους φοιτητές. Σε κάθε Πανεπιστημιακό τμήμα θα αποσταλούν βιβλία του συγγραφέα από τον εκδοτικό του οίκο προκειμένου οι φοιτητές να γνωρίζουν το συγγραφικό του έργο.

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί όπως εξασφαλίζουν τη συναίνεση των υπευθύνων των Πανεπιστημιακών τμημάτων για τη συμμετοχή τους στο project. Η δήλωση ενδιαφέροντος θα υποβληθεί ηλεκτρονικά μέχρι τις 21 Οκτωβρίου 2016.

Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και Παιδείας

Σκυταλοδρομία Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας στα Ελληνικά

Analog Clock

Η βιβλιοθήκη μας: Μετανάστευση-Προσφυγιά

Το τραγούδι "Χώρα Ελλάδα μας γλυκιά" αποτελεί

δημιουργία του Ελληνικού Σχολείου Βουκουρεστίου "ΑΘΗΝΑ"

σε συνεργασία με 11 σχολικές μονάδες του εξωτερικού

Ενημέρωση ιστοσελίδας: Συντονιστικό Γραφείο Μαριούπολης